joi, 14 octombrie 2010

A fi comod


Stil modern de viata, anumita rutina nelipsita din peisaj, desfasurarea activitatilor zilnice cu o dinamica si accelerare nefireasca pentru un om dintro localitate mica. Acestea sunt cuvintele cu care as descrie viata mea zilnica. Insa eu sunt un om comod. Probabil m-am adaptat la tot ce inseamna necesitate de efort din partea mea, dar de cate ori am ocazie sa fiu comod o fac cu cea mai mare placere. Din aceste motive si deplasarile cu durata mai mult de 2 ore, fie cu masina fie cu avion, le consider tortura peirdere de timp, timp in care pot sa stau linistit meditand la tot felul de situatii sau locuri care ma fac sa ma simt bine. Din aceleasi considerente teleportarea din filmele SF mi se pare cel mai bun gaget dupa covorul fermecat (vezi filmul "Hotul din Bagdad"). Asta inseamna sa fii comod. Imi place sa fiu comod. Cat-o-data ma intreb daca nu confund comodiatea cu lenea, sau poate sunt atat de aropiate una de cealalta incat le confund. Aceasta comoditate mi-a adus si neplaceri in anumite situatii, spre fericirea mea fara consecite grave. Ma intreb cine nu este comod sau nu i placea sa fie comod? Partea urata a lucrurilor este atunci cand din cauza comoditatii tale au de suferit altii pe langa tine. Desigur in asemenea situatii justificarea si scuzele nu lipsesc, fiind la final tot tu cel care are dreptate sau a fost victima unei conjucturii nefavorabila tie. Saracu de tine. Strabunica imi pvestea de tot feul de situatii si necazuri omenilor ei cuoscuti. Din toate acele povesti un lucru esential am putut sa memorez. erau oameni simpli, cu frica de Dumenzeu, cu buna credinta, cinstiti, nu ii judecau pe alti si aveau compasiune pentru necazurile altora. ce oameni. Mi e dor de asemenea oameni. din pacate eu nu fac parte din acel gen de oameni. Poate de aceea mi e si dor. De obicei oul de azi doreste ceea ce nu poata sa aiba sau ceea ce nu merita sa aiba. Dar cum zice Frank Sinatra "Regrets? I've had a few, But then again, too few to mention". Asadar iubiti-va aproapele ca pe tine insuti, fiti blanzi, si mai mult ca orice, iubiti-L pe Dumnezeu.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu